Expresii stupide

Există formule consacrate (şi stupide de altfel) care fac parte din vocabularul celor mai mulţi dintre noi. Expresii golite de înţeles şi care au devenit automatisme, dar pe care le folosim pentru că ne sunt mai la îndemână decât o frază elaborată.

Pe lângă stupidele întrebări de ce eşti rău şi  vrei să mă superi adresate de părinţi/bunici copiilor, mai sunt expresiile rămân dator  şi ai ajuns/sosit/venit.

Când îmi mulţumeşte cineva, aş prefera să o facă cu adevărat, adică prin mulţumesc şi variantele lui. Sau să mă trimită în pulă că nu i-am făcut treaba aşa cum a cerut-o. Ce poate însă să însemne rămân dator? Adică vrei să îmi mulţumeşti,d ar nu o faci? Vrei să îmi dai ceva, dar nu ştii ce? NU ţi-am cerut nimic. Vrei să faci ceva pentru mine şi nu ştii ce? Întreabă-mă ţi o sa îţi spun cunm te poţi revanşa. A spune rămân dator şi a plec este ca şi cum ai spune îţi dau un milion de dolari şi a pleca apoi. Adică o chestie care nu înseamnă nimic.

Dacă mă văd cu cineva, prefer să mă salute simplu, elaborat, nu contează cum. Dar nu vreau să mă întâmpine cu întrebarea ai venit? Care ar fi un răspuns bun la asta? NU. Ceea ce vezi este o iluzie.

Mi se pare extrem de amuzantă întrebarea de ce mă superi adresată copilului de 3 ani care face o tâmpenie. Şi mai amuzant ar fi dacă un copil ar da un răspuns într-o zi. Oare care ar fi răspunsul bun? Aşa vreau eu. La fel de amuzantă este întrebarea vrei să te bat? în continuarea ăleia cu supăratul. Oare care copil ar spune: te supăr pentru că îmi doresc neapărat să mă baţi.

2 Responses to “Expresii stupide”


  1. 1 thcgirl77 Decembrie 4, 2009 la 11:32 am

    m`ai facut sa zambesc de dimineata. ai dreptate cu intelesul acestor cuvinte, carora nu le dam prea multa importanta.
    „raman dator” insinueaza ca si cum l`ai ajutat doar pentru a primi un serviciu inapoi. oare o sa te duci la persoana la 12 noaptea sa`i bati in usa ca vreo 5 milioane?
    cred ca intrebarile adresate copiilor sunt stupide pentru ca, in calitate de parinte iti vine sa vorbesti mult cu copilul, chiar daca nu raspunde, asa cum vorbesti si cu cainele cand il duci in parc. asa ca`l intrebi tot felul de prostii numai ca sa`ti auda vocea, asa ca or fi ele ilogice dar nu`l la fel de enervante ca si „raman dator” sau „ai venit”.
    eu am problema cu un tic verbal pe care`l mai folosesc si eu din cand in cand si`mi vine sa`mi dau palme cand imi dau seama ca fac abuz de „stii?”, pus la capatul unei propozitii. sau „intelegi?”. de parca ai vorbi cu un retardat care nu stie si nu intelege si trebuie sa`ti confirme.

  2. 2 Adrian O. Decembrie 5, 2009 la 11:35 am

    Da, probabil că rostul întrebărilor pentru copil este de fapt să îl auzi vorbind și să îi vorbești, dar all in all, sunt amuzante.
    Chestia cu „știi” o aveam și eu. E mai bună decât „deci” 🙂


Lasă un răspuns

