Vin imediat

E ora 9.30. Mă uit la ceas impacientat, trebuia să ajungă de 15 minute deja. Vine pe jos, deci nu poate da vina pe trafic. Și apoi, traficul în Baia Mare e destul de lejer. Îmi spusese că a ieșit din casă la timp, iar distanța nu e mare. Sun, dar primesc ocupat. Și apoi un mesaj: ajung imediat. Bun, m-am gândit, omul e deja în întârziere, iar acum îmi dă SMS că vine imediat. Deci pot să fac altceva, liniștit, timp de vreo 15 minute încă. Pentru că imediat la români nu înseamnă în momentul imediat următor, ci înseamnă când pot, când vreau sau chiar mă doare în p**ă de tine, dar nu pot să o spun direct. Așa că te ajut imediat.

Punctualitatea înseamnă respect. Iar lipsa de punctualitate înseamnă lipsă de respect. Nu însă și la români. La noi înseamnă că avem altceva de făcut, mai important decât să ne ținem o promisiune pe care am făcut-o. Amicul cu care trebuia să mă întâlnesc a apărut într-un final. Nu pățise nimic, doar că se oprise în drum la un prieten să lase niște DVD-uri și se luase în povești cu el. Era urgent? Nu. Doar că era în drum. Și oricum știa că îl voi aștepta.

Una din chestiile pe care le explicam, ca și diferență culturală, britanicilor care urmau să lucreze cu noi era faptul că o parte a românilor nu consideră impolitețe o întârziere de 10 minute și, ca urmare, nu se simt obligați să ofere vreo scuză sau vreo explicație.

Chestia cu starurile se lasă așteptate  mă duce la concluzia că românii sunt toți staruri.

4 Responses to “Vin imediat”


  1. 1 bastylica Noiembrie 13, 2009 la 11:01 am

    si pe mine ma enerveaza la culme persoana care intarzie…dar cel mai mult ma enerveaza persoanele din cauza carora intarzi eu

  2. 2 thcgirl77 Noiembrie 13, 2009 la 11:35 am

    stau prost cu rabdarea si nu`mi place sa astept pe cineva. daca eu trebuie sa fiu la timp undeva incep sa ma imbrac si sa ma machiez cu o ora inainte ca acolo pot pierde mult timp uitandu`ma in oglinda dar ideea e ca ajung la fix.

  3. 3 Stefan Noiembrie 13, 2009 la 2:04 pm

    Eu i’as fi dat un SMS cu „Sorry, nu mai pot astepta, pe data viitoare” si l’as fi lasat cu ochii in soare.

  4. 4 Adrian O. Noiembrie 16, 2009 la 10:20 am

    Și eu stau prost cu răbdarea, Mădă. Ajung cu 5 minute înainte de ora stabilită, nu mă deranjează să aștept încă 5 după ora stabilită. Dar apoi, fac urât 🙂
    Ștefan, nu era o idee rea. Dar am făcut exercițiu de răbdare.


Lasă un răspuns

