Good old days

De ce regretă lumea zilele trecute, perioada în care era mai bine sau se simțea mai bine? Dacă s-ar întoarce în acea perioadă (presupunând că ar fi posibil), oare s-ar simți cu mult mai bine decât prima dată? S-ar simți mai bine știind ce va urma sau știind cum se vor desfășura evenimentele?

Regretăm greșelile făcute, știm că timpul nu se va mai întoarce și, cu toate astea, avem aceleași comportamente în aceleași situații, ne comportăm ca și cum nu am învățat nimic din ceea ce a fost. De fapt, nu ca și cum, ci chiar nu învățăm, în cele mai multe cazuri, din lucrurile pe care le trăim.

Ne comportăm după un set de reguli, după norme sociale, dar și în cadrul lor, avem doar o gamă restrânsă de reacții. Ne ferim să arătăm ce simțim ori să ne exteriorizăm, pentru că ni s-ar putea spune nu mă așteptam la asta de la tine!

Nu învățăm să acționăm, în loc să pierdem timpul. Nu învățăm să spunem lucrurilor pe nume, în loc să aruncăm aluzii, care oricum sunt transparente. Nu învățăm să ne bucurăm de ceea ce avem, cerem tot mai mult. Nu învățăm să spunem nu, spunem vom vedea, deși știm că asta reprezintă o negație. În sfârșit, nu învățăm să fim noi înșine, ci suntem așa cum suntem pentru alții.

Deci, de ce se numesc atunci good old days? De ce nu se numesc doar old days?

5 Responses to “Good old days”


  1. 1 thcgirl77 Noiembrie 6, 2009 la 10:09 am

    cu trecerea vremii tinzi sa uiti partile urate si sa tii minte doar ceea ce a fost frumos. de ex. noi ne aducem aminte cu placere de copilaria noastra care s`a petrecut cativa ani in comunism dar am uitat penele de curent, problemele cu incalzirea, eforturile parintilor de a ne da ce`i mai bun, etc.

  2. 2 bastylica Noiembrie 6, 2009 la 11:09 am

    nu cred ca e un lucru rau sa priveste putin la good old days atata vreme cat esti capabil sa privesti inainte. Problema e ca romanilor le-a cam pierit speranta de mai bine, speranta ca intr-o zi se va schimba ceva in viata lor si vor trai mai bine, mai linistiti. Eu sunt unul dintre romanii care nu mai au speranta si caut solutii pentru asta chiar daca trebuie sa ma mut la capatul celalalt al globului pentru asta.

    Romanii care inca mai spera sunt aceia care nu vor sa priveasca in fata mai mult de 1 an, 2. Eu incerc sa privesc inainte, sa-mi inchipui cam ce sperante sunt pentru urmatorii 15 ani dar de fiecare data ajung in „intuneric”.

  3. 3 fanitza Noiembrie 7, 2009 la 3:04 am

    eu zic ca madalina zice bine ce zice.

    si eu ma gandesc cu nostalgie la tineretea-mi petrecuta prin parcare. pe vremea aia nu se cacau cainii pe peticul ala de de gazon verde din dreptul blocului meu. incingeam partide de fotbal adevarat acolo, bagam batai…

    momentele sunt frumoase. noi cautam amintirile frumoase. de aia e the good old days!

  4. 4 Adrian O. Noiembrie 7, 2009 la 12:22 pm

    @Mădă&Fanitza: da, clar că ceea ce este frumos şi bun rămâne, dar părţile mai puţin frumoase există şi ele, chiar dacă nu vrem să ne aducem aminte de ele. De aceea spuneam că dacă ar fi să ne întoarcem, nu ştiu dacă le-am putea schimba, clar nu am putea să facem în aşa fel încât să le eliminăm pe cele nasaole. Şi eu îmi aduc aminte de copilărie cu plăcere, de parcarea unde jucam fotbal (şi unde vecinii urlau la noi că îi deranjăm).
    @Seba: Chestia cu Speranţa moare ultima nu se aplică la noi. A murit deja pentru multă lume, e trist să vezi tineri (studenţi, spre exemplu) care nu mai au repere şi care cred că nu mai au de ce să spere.

  5. 5 thcgirl77 Noiembrie 7, 2009 la 1:43 pm

    haha eu tin minte cum ne jucam printre blocuri si ne dadeam cu bicicletele pegas si daca nimeream la alte blocuri din zona iesea un pensionar nervos pe geam si urla „mergeti la scara voastra!!!!”


Lasă un răspuns

