Avem drum, n-avem şoferi

Drumul de la Gherla la Cluj, drumul care era în veşnice reparaţii, este acum aproape terminat. Prilej pentru piloţii de ocazie să se întreacă pe el şă îşi arate îndemânarea.

O parte specială a acestor şoferi o constituie Loganiştii, soferii care au făcut tranziţia de la 1300 sau 1310 la Logan, o “maşină adevărată”. S-au dus vremurile în care şoferii de Dacie purtau la ei o sârmă şi un patent (orice se repară la Daciile vechi cu o sârmă şi in patent, ori în cel mai rău caz cu sârmă, patent şi şurubelniţă), acum au şi ei maşină care se deschide de la telecomandă, porneşte la prima cheie fără să tragi şocul (şi să o îneci), şi nici nu şuieră vântul înăuntru la viteze de 50 de km/h.

Astea fiind spuse, nu sunt de ajuns să fie spuse, ci trebuie şi arătate. Şi cel mai bun moment de a arăta faptul că ai maşină, este atunci când eşti pe un drum cu aproape două benzi. Că de fapt drumul către Cluj nu are fix două benzi, ci una şi jumătate. Iar pe jumătatea exterioară sunt maşini parcate ori umblă căruţe/tractoare. Aşa că Loganiştii fac slalom. Venind dinspre Cluj, în spatele meu era o don’şorică cu un Logan albastru, cu număr de Maramureş. Se grăbea spre casă probabil, de aceea dădea flash-uri în localitate în spatele meu. Şi două claxoane. M-au uitat la vitezometru, am crezut să stau pe loc. Nu chiar, aveam 120 (mă cam grăbeam şi eu). Aşa că m-am dat la o parte, m-am gândit că mai bine mă duc eu decât să mă arunce în şanţ duduia. În Germania, când unul cu BMW-ul a vrut să mă depăşească pe autostradă, şi-a pus frumos semnalizatorul şi atât. A stat în spatele meu puţin şi după ce i-am făcut loc, i-a dat a doua şi eat my dust (o fi zis omul în germană). Avea şi el un BMW acolo, nu Logan, probabil de aceea nu a îndrăznit să dea flash-uri sau să claxoneze. Era conştient omul de valoarea lui.

După ce m-a depăşit, tanti cu Loganul albastru şi-a continuat slalomul. A stat o vreme în spatele unui Peugeot, apoi în spatele unui VW. Pe toate le-a fleshuit şi claxonat. Partea faină a fost când a stat în spatele unui Touareg. Ăla nu s-a dat din faţa ei nici mort. A accelerat, iar duduia s-a ţinut după el. Că doar Loganul dă lecţii unui Touareg la orice oră.

Una peste alta, cred că îmi vând maşina şi îmi iau Logan. Cel puţin aşa voi avea o maşină adevărată, care nu poate merge mai jos de 130 la oră, că se beleşte motorul. Cam ca şi la formula 1.

5 Responses to “Avem drum, n-avem şoferi”


  1. 1 bastylica Noiembrie 2, 2009 la 10:26 am

    problema cu Loganul e ca ajunge la viteza mare prin lansare, iar flash-urile sunt de fapt strigatul disperat „nu am franeeee”…

  2. 2 Stefan Noiembrie 2, 2009 la 12:34 pm

    Ca sa nu mai zic ca in Germania, daca stai asa lipit de unu’ pe autostrada si te vede politia, ti’ai pierdut carnetul pe 1-3 luni plus o amenda de nu iti mai arde sa o faci a doua oara.

  3. 3 thcgirl77 Noiembrie 2, 2009 la 1:09 pm

    probabil femeia aia nu avea bune maniere pe sosea nici in alta masina.

  4. 4 Khata Noiembrie 2, 2009 la 1:52 pm

    Ma tot uit la articolul asta al tau si nicicum nu ii gasesc vreun sens. De unde totusi frustrarea asta a ta? Sau cu ce te-a deranjat pe tine soferita cu Logan care a vrut sa te depaseasca? Preferai sa ramai tu la axul drumului sa nu treaca nimeni, sau ce? Daca ea ar fi condus un Golf 3 din ’95 nu ai fi scris postul asta, pt ca era ceva perfect normal. Nu? Dar Logan..parca nu e ok..trebuia persiflata acea depasire intr-un articol.. Asa-i? In fine, total useless si sensless. PS: Nu conduc o masina romaneasca.

  5. 5 Adrian O. Noiembrie 2, 2009 la 3:51 pm

    @Stefan – era oarecum şi vina mea acolo, ca trebuia sa ma duc de pe banda de depăşire puţin mai rapid. Oricum, ceea ce vroiam sa subliniez era bunul simţ al şoferului, care deşi avea maşina mai bună şi mai puternică decât a mea, a avut rabdare cu mine şi nu m-a claxonat.
    @Khata – E vorba de două motive pentru care am scris postul. În primul rând, consider că e lipsă de educaţie să faci aşa ceva (flash-uri, claxoane în disperare) atunci când ai pe cineva în faţă. Se poate şi altfel (spre exemplificare, şoferul neamţ, care probabil conduce pe autostradă de când se ştie – educaţia vine deci din obişnuinţă). Al doilea motiv este pentru că am observat că în general (nu întotdeauna) tranziţia spre o maşină mai puternică (Dacia 1310 -> Logan) pare a îmbunătăţi şi abilităţile de şofer. Ceea ce nu este întotdeauna aşa. Întâmplarea face tranziţia să se facă de foarte multe ori de la o Dacie mai veche la Logan. Frustrare? Nu e deloc frustrare. Prefer să ajung acasă mai târziu puţin, dar să ajung.
    Şi apoi, aveam 120 în localitate (eram la intrare, urma să reduc viteza. Oarecum). Ţi se pare normal să fii depăşit la viteza aia, intrând ăn localitate? Not really.
    @Mădă – se poate. Sau poate nu avea răbdare în nicio situaţie.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s





%d blogeri au apreciat asta: