Al meu, al nostru, al ei…

Cam ăstan e principiul după care funcţionează căsătoria, cel puţin aşa îmi spuneau cunoscuţii (căsătoriţi) înainte ca eu să fac pasul decisiv. Sigur, erau aceiaşi cunoscuţi care veneau acasă, puneau salariul (+fluturaşul) sau cardul la nevastă în palmă şi apoi se cereau afară să cumpere pâine, ca să le rămână rest bani de o bere. Sau de două. Iar ţigări luau cu împrumutul, ori pe caiet.

Nu am reuşit să înţeleg niciodată lucrul ăsta. Eram convins că este o deosebire clară între a fi responsabil, a fi chibzuit cu cheltuielile şi a fi, pe de altă parte, total dependent de soţie (sau de soţ, că şi invers sunt cazuri destule). Aparent, pentru unii, dependenţa de felul ăsta este un mod de viaţă normal.

9 Responses to “Al meu, al nostru, al ei…”


  1. 1 bastylica Septembrie 28, 2009 la 9:46 am

    cunosc un cuplu casatorit in care femeie e capul. Barbatul a incercat de cateva ori sa puna piciorul in prag pentru ca s-a saturat sa tot „cerseasca” bani de la sotie pentru a bea o cafea in oras cu baietii dar de fiecare data a esuat. Si-a dat seama ca nu se poate descurca cu toate cheltuielile casei. E greu sa fi barbat de contabila…e criminal🙂

  2. 2 Razvan Septembrie 28, 2009 la 10:43 am

    Ca sa poti trai cu o femeie contabil trebuie ca cel putin pe diploma ta sa scrie expert contabil🙂 Daca nu o avea, trebuia sa stie de la inceput ca acest pas era sortit esecului🙂

  3. 3 thcgirl77 Septembrie 28, 2009 la 2:23 pm

    la noi fiecare are banii lui din care mai face si ceva pofteste, dar sunt bani pusi intr`un loc in casa (+carduri) de unde ia fiecare daca ii trebuie pentru ceva.

  4. 4 Diana Septembrie 29, 2009 la 9:55 am

    Ciudate intorsuri are viata asta! acum e mai simplu cum salariul vine pe card cum sa-i gestioneze „contabila”?

  5. 5 Adrian O. Septembrie 30, 2009 la 7:59 pm

    Razvan, ai dreptate. Din păcate eu sunt filolog🙂
    Diana – ce sa ma fac dacă soţia mea lucrează în acelaşi loc cu mine, ea fiind, practic, cea care îmi pune salariul pe card. Damn!

  6. 6 littlecaty Octombrie 1, 2009 la 9:21 pm

    da…asta mi se pare una din celel mai mari tampenii. Desi vreau sa stiu ce salar ia sotul, nu ii voi spune niciodata sa imi puna banii pe masa.Iar eu nu voi sta acasa sa depinde de banii lui. Si chiar daca el imi lasa cardul „pe masa” sigur nu imi voi permite sa ii spun ce sa cumpere si cand. Asa cum eu am dreptul sa imi iau ce doresc,are si el😐

  7. 7 danbrasov Octombrie 5, 2009 la 10:06 am

    Probabil sunt unul dintre cei mai fericiti barbati insurati. Ne-am impartit cheltuielile, fiecare stie ce are de facut, iar banii pe care reusim sa ii economisim sunt bani de buzunar.

    Mie imi plac barbatii care se dau cocosi la serviciu, cum ca acasa fac si dreg, ca sunt autoritari, iar cand pun piciorul in casa devin puisori in fata nevestelor. AStia n-au coloana vertebrala.

  8. 8 Adrian O. Octombrie 6, 2009 la 8:28 am

    @caty – asta mi se parea cea mai rezonabilă soluţie. Şi cea mai civilizată în ziua de azi.
    @danbrasov – Eşti într-adevăr fericit🙂 E distractivă atitudinea asta, cocoş cu prietenii şi puişor acasă :))

  9. 9 MissCanabiss Octombrie 6, 2009 la 2:07 pm

    Fiecare este obligat sa administreze banii casei.
    Iar banii barbatului ,nu sunt ai ei ,ci ai lor .Desigur asta nu inseamna ca ce castiga barbatul va cadea in mana femeii..munceste pentru banii respectivi,iar asta inseamna faptul ca isi poate cumpara ce doreste,evident in limita bunului simt,fara sa uite ca acesta mai are si o casa ,poate si copii.
    Si inca ceva ,nu suport conceptia ca barbatul lucreaza,iar femeia sta la cratita!NU !aMbii sunt egali


Lasă un răspuns

