Înghesuială cu castane

Nu cu castanele pe care le primeam peste cap când eram mici, ci cu acelea care se pot mânca. În Baia Mare se ţine de o vreme o chestie care se numeşte Sărbătoarea Castanelor. La fel ca orice lucru bine început şi cu intenţii bune, s-a stricat cu timpul şi în loc să fie din ce în ce mai bine organizată, sărbătoarea se transformă în raiul manelelor, al kitsch-ului şi al cocalarilor. Dacă la început erau mese cu bere şi vânzători de castane, ExpoFlora (pentru partea sensibilă a băimărenilor) şi cam atât, acum s-a ajuns la tarabe pe care se vinde orice, de la DVD-uri cu manele până la fluiere, bandane cu Guţa ori Adrian Minune sau alte rahaturi de genul ăsta.

Nu am înţeles niciodată fascinaţia oamenilor pentru mulţime, înghesuială şi locuri inconfortabile. La ora serii, un bulevard pe care îl parcurgi în mod normal în 10 minte îl parcurgi de Sărbătoarea Castanelor într-o oră şi ceva. Aglomerat, toată lumea se freacă de toată lumea, cu toate astea lumea continuă să vină fix prin acelaşi loc. Am mai citit opinii care spuneau că e fain de Sărbătoarea Castanelor, e reprezentativă chestia pentru Baia Mare. Nu, mulţumesc. Nu e fain. Cocalarii cu banderole cu Guţă care se fofilează pe stradă cu gândul poate futem şi noi ceva astăzi, că ne lasă afară până după ora 10 sau ţiganii care organizează tombole cu câştig garantat (telefoane mobile uzate, fluiere de 1 leu sau abţibilduri de acum 2 ani) nu mă reprezintă. Şi nici nu reprezintă oraşul.

Concertele reuşeau să salveze în anii trecuţi ceva din faţa sărbătorii. Au venit Iris, Holograf, Ştefan Bănică JR, HiQ, Vama Veche, adică muzică pentru toţi şi pentru toate gusturile. Şi acestea au devenit însă din ce în ce mai slabe, mai puţin apreciate şi au fost chemaţi tot felul de papagali şi anonimi care pe bani puţini au prestat penibil.

Din ceea ce am citit prin ziare şi am auzit de la organizatori, nici anul ăsta nu va fi cu nimic diferit. Poate chiar mai rău, că e criză. Aşa că îmi permit să dau un sfat celor care intenţionează să vină la Sărbătoarea Castanelor Ţigănia cu Castane: mai bine nu!

5 Responses to “Înghesuială cu castane”


  1. 1 dani Septembrie 25, 2009 la 4:25 pm

    I love Vama Veche, dar aia „veche” … 🙂

  2. 2 Chirila Bogdan Septembrie 27, 2009 la 12:12 pm

    Salut!
    Vrei sa facem schimb de link-uri? Daca da, lasa-mi un comment ca sa stiu cum sa te trec. Pe mine poti sa ma treci Chirila Bogdan .Ms…
    sanatate…

  3. 3 Adrian O. Septembrie 27, 2009 la 6:12 pm

    Vama Veche (aia veche) era chiar OK. Şi mie îmi plăcea, iar melodiile/versurile îmi aduc aminte de multe chestii plăcute:)

  4. 4 fanitza Octombrie 11, 2009 la 7:34 pm

    si prietena-mea a fost pe acolo. cam acelasi impresii le-a avut.

    ea zicea ca a fost voltaj vineri. nu a mai fost voltaj pana la urma?

  5. 5 Parerea Mea Octombrie 19, 2009 la 1:33 am

    Am fost, am stat vreo 15 minute in total, m-am convins din nou ca s-a transformat total intr-o adunatura de .. tigani, cocalari, si „fete” de cel mai jos nivel.. asa ca iti sustin parerea „Nu reprezinta Baia Mare !!!”


Lasă un răspuns

