Muntenegru

Dacă în Croaţia nu am avut probleme cu condusul (autostradă all the way), imediat ce am intrat în Muntenegru m-am simţit ca acasa. De fapt, uneori chiar mai nasol. Cred, de fapt, că fiecare om din Muntenegru are permisul făcut când se naşte, şi poate să îl ia când face 18 ani. Cred că merge pur şi simplu şi îl ia, fără şcoală de şoferi. că altfel nu îmi explic de ce  se conduce aşa cum am văzut că se face. De asemenea, cred că maşinile vândute în Muntenegru sunt de serie specială, fără oglinzi laterale şi fără manetă de semmnalizare lângă volan. Iar pentru cei care au semmnalizare, oricum semnalizatul este facultativ. La fel ca şi asigurarea la schimmbatul benzii. Ceea ce este imperativ necesar, însă, este claxonatul. Nu ca în Bucureşti, pe galben spre  verde, ci pe stradă, pentru orice fleac: încetineşti puţin, opreşti la trecere de pietoni (!!), trebuie să fii claxonat.

De asemenea, în Muntenegru cred că este o întrecere între şoferi care poate opri mai aproape de pietoni pe trecere. Cel care ia petonul din plin are (probabil) un bonus de 10 puncte.

Culoarea roşie a semmaforului este facultativă pentru pietoni. Trec pe roşu la fel ca şi pe verde. Adică tacticos, încet.

Am văzut poliţie pe străzi. Maşini de Policija cu nişte neni cu radar tip pistol, care îţi săreau în faţă la mai puţin de 10 m şi apoi te opreau. Am observat că pişcau în special pe croaţi (cu care am înţeles că nu se au prea bine).

Mă întreb oare cum se conduce în Albania? Am auzit că e superbă ţara, dar mi-a fost puţin frică să trec în albania, măcar şi pentru o zi. Acum nu îmi pare rău.

4 Responses to “Muntenegru”


  1. 1 Florin Septembrie 9, 2009 la 12:44 pm

    Si unde mai intalnim asa ceva ? In Rooomaniiiaaaa.. Macar pe aiai ii cred, au avut razboaie.. probleme.. da la noi ce dracu

  2. 2 thcgirl77 Septembrie 9, 2009 la 12:52 pm

    bun deci stilul de condus e cam ca si in sudul italiei, cica si acolo merg fiecare dupa cum au chef si mai toate masinile au urme de tamponari pe ele.
    in croatia cred ca te`ai distrat trecand prin atatea tunele, mie imi plac tunelele si au si unul de 4 km.

  3. 3 maritza Septembrie 10, 2009 la 4:47 pm

    pariu ca astia o sa stea mai bine ca noi la infrastructura in catva ani ? si noi o sa ramanem cam la celasi nivel!

  4. 4 Adrian O. Septembrie 10, 2009 la 7:49 pm

    De sudul Italiei nu ştiam, Mădă. Mi-au plăcut la nebunie tunelele, sunt super., mai ales acela de 4-5 km. Si apoi urmează poduri, viaducte…frumos.
    @Maritza – sunt sigur🙂
    @Florin – noi avem război…cu corupţia🙂


Lasă un răspuns

