“Dorele” e cel mai tare

Mă duc să cumpăr pâine, vânzătoarea îmi dă din care îi cer eu, pentru că eu am banii. Mă duc să îmi cumpăr o maşină, dealerul îmi dă ceea ce îi cer eu, pentru că eu am banii. Vreau să îmi fac o instalaţie de încălzire în casă, primesc muie de la Dorel dacă nu fac cum vrea EL, cu toate că eu am banii. Da, chiar dacă eu am banii, sunt la mâna lui Dorel, instalatorul generic cu o salopetă de la firma unde lucrează el de fapt şi de unde ia un salar, cu ruleta întotdeauna pregătită în marsupiu şi cu o foaie de hârtie pentru schiţa perimetrului (Dorel ştie şi cuvinte mai lungi decât centrala  sau ţeavă).

Sfaturile mesereaşilor sunt întotdeauna bine venite şi chiar apreciate, pentru că nu pot să mă priep la toate. Dar atunci când omul îţi spune că trebuie să vii pe aici cu ţeava, ca mi-e mai uşor să dau gaură, îmi vine să îmi bag p**a în rotopercutorul lui şi să îl trimit să ia altul mai bun, cu care poate da gaură unde vreau eu. Dacă vreau să îmi facă artă abstractă în mijlocul camerei, din ţevi şi calorifere, apoi fix aşa să îmi facă, pentru că nu o va face pe gratis, evident. Dacă vreau o fundiţă din 5 ţevi sub pat, să îmi fie cald la cur iarna, mă aştept ca pentru o sumă de bani convenită dinaninte, să îmi facă fundiţa.

Oare cât timp trebuie să treacă până când o să obţină omul ceea ce vrea el pe banii lui, nu ceea ce vor alţii. Sper că puţin, ca să apuc să îmi fac instalaţia de încălzire. Sau la iarnă fac foc cu parchetul din camere.

Lasă un răspuns

