Spoiala

Ca şi profesor, mi-am dorit întotdeauna să am studenţi cu care să pot purta un dialog constructiv. E plictisitor să vorbeşti de unul singur. Ceea ce nu mi-am dorit a fost să am studenţi care au impresia că ştiu totul, cunosc totul şi au o părere despre orice, bazându-se pe o chestie pe care au auzit-o sau au citit-o dintr-o sursă îndoielnică. Observ că din ce în ce mai multă lume, nu numai studenţi, se bazează pe wikipedia, pe documentarele de la Discovery şi atât. Pe Wikipedia oricine poate scrie orice, pe Discovery arată un reportaj de o oră despre un subiect. După asta, ştim tot. Multă lume devine expertă în teoriile conspiraţioniste, în cercetarea spaţială şi în istorie. Mă întreb oare câte persoane cu o spoială de cultură generală ar lua de bună informaţia că al doilea război mondial s-a iscat din cauza unei afaceri de spionaj în care erau implicaţi nepotul lui Hitler, pe nume Jurgen şi o agentă poloneză, care au avut un copil şi care nu era arian. Probabil că dacă ar apărea pe Wiki, informaţia ar fi luată de bună. Că doar e pe internet.

Pe de altă parte, e un lucru ştiut că românul se pricepe la toate. Şi ştie tot, el nu are nevoie să înveţe nimic, el nu trebuie să primească sfaturi. Iar dacă tot le primeşte, se uită de sus la cel care le dă, că ăla e prost, îşi răceşte gura degeaba.

1 Response to “Spoiala”


  1. 1 bastylica Martie 27, 2009 la 10:28 am

    studentii de asta nu ar mai trebui sa se numeasca studenti pentru ca acest cuvant vine de la „studiu”, un lucru pe care foarte putini scolari de facultate il mai fac.


Lasă un răspuns

