Citesc

În facultate, aveam o profesoară care ne spunea adesea să citim cât mai mult, să profităm de timpul liber pe care îl avem şi să încercăm să citim şi cărţi din afara bibliografiei, că după aceea nu vom mai avea timp. Right, mă gândeam eu, după facultate nu voi avea timp. Ce dracu voi avea de făcut? Sigur, munca nu o socoteam pe atunci ca fiind ceva de făcut.

Constat însă că profesoara avea dreptate şi că oamenii au tot mai puţin timp să citească. Îi invidiez pe cei care reuşesc să şi-l facă, să se desprindă de cotidian şi să citească ceva care nu intră neapărat în sfera lor de preocupări (de exemplu, un psiholog să citească beletristică). Aud multă lume că nu citeşte pentru că sunt scumpe cărţile. Oare câţi au citit deja tot ce au în bibliotecă sau câţi au fost să îţi facă abonament la o bibliotecă centrală sau judeţeană? Nu mai vorbesc de împrumuturi de la prieteni ori de cumpărarea second hand din anticariate. Cred că un mare rol îla re comoditatea. Venim de la serviciu, ne uităm la un film, deschidem computerul pentru a citi un ziar ori un blog – toate sunt acţiuni familiare, care, din păcate, ne răpesc din timpul lecturii.

Sigur, decât să citesc memoriile lui Irinel Columbeanu ori cartea Laurei Andreşan, prefer un film bun…

2 Responses to “Citesc”


  1. 1 thcgirl77 Martie 25, 2009 la 8:57 am

    uuuu si`a scos iri memoriile? 🙂
    eu citesc de cand am invatat asta, am cate o carte pe noptiera si inainte sa ma culc citesc cate un capitol-2, imi face placere si ma relaxeaza.


  1. 1 Citesti? « Maddy`s blog Trackback pe Martie 25, 2009 la 10:25 am

Lasă un răspuns

