Praga (II)

Pe scurt, câteva lucruri pe care am uitat să le menționez despre Praga.

Mă fascinează cum știu alții să pună în valoare orice lucru mic pe care îl au și să scoată bani din el. Dacă au un rahat în piață, fac un gard împrejur și pun o plăcuță lângă el. Iar turiștii vin, fac poze și lasă bani la taraba de lângă el, unde rahatul este imprimat pe tricouri și vândut ca suvenir. Praga nu face excepție, totul este făcut pentru turiști, totul este comercializat la maxim. Și are succes.

Nu am înțeles niciodată rostul ghidurilor de conversație în limbile străine. Eu, ca turist, reușesc în cinci minute, cu ochii în carte, să silabisesc Kde je vlakové nádraží, adică unde este gara? – mi-a fost frică să întreb unde este poșta 🙂 Cum dracu să înțeleg răspunsul omului în cehă, dacă îmi spune první zatáčce na pravé a pak si jdou doleva (prima la dreapta, apoi o luați la stânga). Ghidul nu spune nimic despre răspunsuri. Deci, co dělat? (ce să fac?).

Orașul este curat, în ciuda hoardelor de turiști. În fiecare dimineață, găseam piața centrală curată ca în palmă. Fără mucuri de țigară și fără bilete de metrou aruncate pe jos.

Nu am văzut cerșetori în metrou, pe stradă ori la intersecții. Adică, am văzut, dar nu agasanți și nu obraznici. Vin la tine, cer frumos, dacă nu le dai, asta este. Nici vorbă să vină după tine, să se ”agațe” de tine pentru o coroană.

Technorati Tags: ,,
3 Responses to “Praga (II)”


  1. 1 Diana Martie 16, 2009 la 1:43 pm

    In concluzie ti-a placut Praga

  2. 2 Adrian O. Martie 16, 2009 la 4:24 pm

    Da, mi-a placut mult. Daca as mai fi stat doua zile, as fi avut ce vedea si tot nu m-as fi plictisit 🙂

  3. 3 fanitza Martie 18, 2009 la 8:47 pm

    se zice că praga e frumoasă toamna! 😀

    bucureştiul e frumos oricând! 😀


Lasă un răspuns

