Simplificarea vieţii

Scria la un moment dat Zoso despre Zeitgeist, exprimând o părere critică la adresa  filmului. Am văzut filmele (sunt două părţi) şi cred că esenţa filmului constă în simplificarea vieţii, tendinţă pe care am observat-o ca generalizându-se în ultima vreme. eşti prea obosit sau nu ai chef să gândeşti? Uite, îţi dăm noi ceva gata mestecat şi scuipat, bazat pe nişte fapte ori pe un sâmbure de adevăr şi pe un înalt grad de speculaţie. Tu oricum nu vei gândi atât încât să mergi pe fir până al capăt.

Mi-am adus aminte de chestia asta pentru că am intrat ieri într-o librărie şi am rămas absolut uimit de cantitatea de cărţi de genul do it yourself, de cărţile scoase de edituri Păcălici care te învaţă că tu de fapt eşti deştept, ai resurse şi inteligenţă, trebuie doar să dai o groază de bani şi să ţi le descoperi. Cărţi de genul Slăbeşte rapid 15 kg în 10 zile sau Fii liderul tuturor pot să provoace cel mult un zâmbet omului normal, conştient de ceeace poate şi ceea ce ar putea face. Sigur că aspiraţiile spre mai mult nu sunt rele, dar să devii lider după ce ai citit o carte…hmm…nu cred.

Nu mai vorbesc despre talkshow-uri. Nu este nimic mai “plăcut” decât să auzi a doua zi ceea ce ai auzit în direct la Antena 3, Realitatea ori alte posturi TV, spus de oameni care mâine îşi pot schimba opiniile ca şi şosetele. Vezi oameni care înghit idei pe nemestecate şi sunt gata să se ia de gât cu oricine pentru a le apăra, însă cei care le spun se pot suci de pe o zi pe alta. Aşa, viaţa devine simplă, uneori e mai bine să fii ignorant.

2 Responses to “Simplificarea vieţii”


  1. 1 fanitza Ianuarie 31, 2009 la 5:50 pm

    şi eu am criticat zeitgeisturile. însă le şi recomand.

  2. 2 Adrian O. Ianuarie 31, 2009 la 6:57 pm

    Zeitgeist e o chetie doar, dar cărțile, literatura de rahat, toate chestiile express (de la mâncare la romane)…


Lasă un răspuns

