Oamenii şi poveştile lor

Eram în cabinetul medicului de familie şi era plin de oameni de diferite vârste, majoritatea pensionari, care aşteptau în principal reţete compensate. Am avut destul de mult de aşteptat şi am observat că anticamera aceea este un loc unde se leagă destule relaţii şi în care poveştile sunt la ele acasă. Mă întrebam ce poate îndemna un om să povestească necazurile prin care trece unor persoane complet necunoscute, pe care poate că nu le va mai revedea. Să fie oare nevoia de consolare? Sau nevoia de a şti că şi alţii trec prin situaţia aceea sau prin situaţii asemănătoare? Să fie oare nevoia reală de sfaturi şi de lucruri folositoare legate de tratamente?

A intrat un om pe la 50 de ani, a salutat, apoi, fără nici o intorducere a început: urmez după dumneavoastră? Acuma vin de la dentist, ştiţi, am de semnat doar o hârtie, că îmi trebuie concediu de la uzină. M-au plătit, dar trebuie să îmi pună viza pe …(nu ştiu ce). Întreb numa’ nu vreau să mă duc în faţă…

Erau două categorii de oameni. Pensionarii care îl ascultau cu oarecare interes şi puneau întrebări şi ceilalţi, care îl ascultau doar din politeţe. Şi aici mai ajung la o întrebare. De ce ai vrea să afli detalii despresuferinţa sau problemele unui necunoscut? Dacă asculţi din politeţe dai din cap, aprobi eventual şi verbal şi apoi taci. Dacă eşti acolo e clar că eşti bolnav sau ai problemele tale, de ce te-ai mai încărca cu grijile şi necazurile altora?

5 Responses to “Oamenii şi poveştile lor”


  1. 1 miki Ianuarie 15, 2009 la 1:10 pm

    a, nu.
    domnul acela putea sa fie mult mai smecher decat crezi. este tactica „lasa-ti inamicul cu gura cascata si apoi actioneaza”. vorbind atat de mult, voi nu aveati ce sa faceti decat sa va uitati la el in timp ce vorbeste si intra in cabinet :))

    restul dilemei are explicatii sociologice. batranii se plictisesc acasa. ar vorbi despre ceva, orice. dar multi dintre ei nu sunt atat de pregatiti incat sa duca discutii elevate. asa ca se lanseaza in clasicele povesti despre politica, politicieni, tineretul din ziua de azi, preturi, medicamentele si bolile. deci ala era un subiect firbinte despre ei. nimic nu stii din psihologie! :)))

  2. 2 bastylica Ianuarie 15, 2009 la 2:40 pm

    marea majoritate a romanilor sunt oameni deschisi, oameni care pot discuta foarte usor si cu necunoscuti. Nu cred ca e un lucru rau sa stai de vorba cu alti oameni care sunt „oarecum” in aceeasi situatie cu tine. Mai bine asa, ca mosulica asta decat ca alti nesimtiti ce se baga in fata fara „prezviz”. Omul a vrut ca lumea de acolo sa-i cunoasca intentiile si nevoile pentru ca poate poate unul dintre voi il lasa sa intre sa-si i-a stampila 🙂

    parerea mea!

  3. 3 thcgirl77 Ianuarie 16, 2009 la 9:10 am

    face bine sa mai vorbesti, nu vad asta ca un lucru rau. fiind toti intr`o galeata (asteapta la doctor) ii leaga pe toti ceva comun asa ca e un subiect de conversatie.

  4. 4 Adrian O. Ianuarie 16, 2009 la 9:30 am

    Mădă, face bine să vorbești, dar eu nu mi-aș ”deșerta sufletul” imediat după ce am spus bună ziua. Sigur, voi răspunde dacă sunt întrebat (doar nu vorbesc despre Sexy Brăileanca în cabinetul doctorului), dar spuneam că nu aș spune tot ”din prima”.
    @miki – ”nimic nu stii din psihologie!” – dacă știam, nu mă însuram! :))
    @Seba: Subtilă tactică avea omul!

  5. 5 fanitza Ianuarie 16, 2009 la 1:52 pm

    bătrânii în general sunt cam singuri! de aceea sunt vorbăreţi, când ies în lume!

    tu te-ai întâlnit cu ei în sala de aşteptare de la cabinetul medicului.

    dar puteai să te întâlneşti şi în parc la table. sau în autobus. povestea e mereu aceaşi!

    acum o să mă întrebi: bun, dar cu cei de vârste medii care se apucă să îndruge despre necazurile lor în cabinetul de aşteptare, ce este?

    răspunsul e simplu: ei s-au molipsit de la bătrâni! 😉


Lasă un răspuns

