Se schimbă priorităţile

Cei de la Dacia fac din nou grevă, de data asta pentru garantarea locurilor de muncă şi protejarea brandului naţional. E interesant de văzut cum se schimbă priorităţile omului pe timp de criză. Acum câteva luni, cei de la Dacia făceau grevă pentru majorare de salarii şi pentru bani în plus la prime. Atunci se ţineau tare pe poziţie, pentru că mergeau vânzările şi ştiau că este nevoie de ei. Uzina pierdea o groază de bani, dar pe ei nu îi interesa.

Acum, cei de la Dacia nu mai sunt interesaţi de bani în plus ori de prime de Paşte, ci vor doar să muncească. şi nu oricum, ci cu locuri de muncă garantete. Nu contează că în economia de piaţă pentru orice produs fără cerere trebuie să scazi preţul întâi, apoi să gândeşti alte strategii. Nu, întâi grevă, că vrem să muncim. Preţurile nu scad. În plus, ne mai şi căcăm pe ea de lege de prevedere legală a UE. Triplarea taxei de poluare este ilegală, dar muncitorii cer menţinerea ei. Ca să se vândă Loganul şi Sandero, mai ales că va apărea în curând un tip de Sandero cu un motor de 1,2 litri.

Până ce se va redresa piaţa vor fi tot greve. În loc de reduceri şi strategii de vânzare.

6 Responses to “Se schimbă priorităţile”


  1. 1 bastylica Ianuarie 13, 2009 la 1:34 pm

    inca un exemplu clar de cum se munceste in Romania. In plus, aici se poate observa foarte clar ca fiecare om isi pune interesul propriu in fata. Prefera sa tina taxa asta ilegala doar pentru a se vinde rahaturile facute de Renault in Romania.

  2. 2 thcgirl77 Ianuarie 14, 2009 la 9:42 am

    eu mi`am luat (adica nu eu personal, taica`meu mi`a facut cadou) o masina, sandero la 1.6l motor. masina e ok, sunt multumita de ea, etc nu asta`i important.
    asa suna bine 6900 euro sau cat au pus ei pretul in reclame, dar dupa ce pui dotari si toate cele ce trebuie la o masina costa la 10.000, atata a costat masina mea.
    e ok ideea cu sa sustinem o marca nationala, evident daca ai bani sa cumperi si vrei, nu poti obliga pe nimeni.
    dar dc vrei masina si ai 5000 euro ce faci? poti sa stai in cap ca nu`ti iei dacie noua dar poti sa`ti iei o masina bunicica din germania.
    taxa aia tripla pe poluare mi se pare o porcarie pentru ca taie complet macaroana la oamenii care au cateva mii de euro si vor o masina si ei. zoso ar zice probabil sa se duca naibii toti cu metroul sau cu autobuzul ca masina e un lux, dar fiecare om ar trebui sa poata sa`si ia ceva, de cat isi permite.
    nu sunt de acord cu toate rablamentele vechi de 15-20 de ani care polueaza dar nici cu asa o taxa mare. trebuie sa fie o cale de mijloc.

  3. 3 Adrian O. Ianuarie 14, 2009 la 12:44 pm

    Zoso ar avea dreptate, în ideea în care te întinzi cât ţi-e pătura. Tocmai asta e, calea de mijloc de care vorbeai. Ai 5000 de euro? Iei maşină bună din Germania. Ai o sumă de X euro şi vrei Sandero? excelent, iei Sandero (by the way, nu am fost până acum într-una să o studiez. E OK din punct de vedere al finisajelor?).
    Dar treaba este că toate chestiile astea se reglează prin cerere şi ofertă, nu prin intervenţia statului ori a oricui altcuiva. De ce să menţinem un preţ sau un loc de muncă dacă nu se caută?

  4. 4 thcgirl77 Ianuarie 15, 2009 la 8:34 am

    pai nu prea am cu ce sa compar. prietenul meu are mercedes, nu pot compara masina lui cu a mea 🙂
    dc compari cu logan e ok. masina e simplista, nu are multe butoane si chestii ca bordul de avion al masinii prietenului meu, are fix ce`mi trebuie.
    tapiteria e frumoasa, scaunele sunt confortabile, e loc si in spate desi masina pare mica, portbagajul..e ok, nu l`am folosit ca n`am ce cara in el. nu`mi plac manerele de la portiere ca mi se par prea subtirele si instabile, dc ar fi sa bag de vina.
    inca o chestie ca acuma mi`a trecut prin cap. butoanele de la geamurile din spate sunt puse in spate, adica pe bord am sa inchid geamul meu si ala din dreapta, ca sa`l inchid si deschid pe ala din spate ar trebui sa ma intorc de tot si sa piscal. la multe masini (straine) butoanele alea sunt pe usa soferului. desi ca ma gandesc, nu stiu de ce as vrea sa dechid si inchid geamurile din spate in timp ce conduc oricum.
    daca as scrie un review pentru masina cred ca ar rade barbatii si cu fundul de mine 🙂

  5. 5 fanitza Ianuarie 16, 2009 la 1:33 pm

    „nu stiu de ce as vrea sa dechid si inchid geamurile din spate in timp ce conduc oricum.”

    o să afli la vară!

  6. 6 thcgirl77 Ianuarie 17, 2009 la 8:24 pm

    pai am clima in masina, o sa o folosesc.


Lasă un răspuns

