Mă iau (prea) în serios

Asta pare a fi deviza după care se conduce generaţia mai tânără pe la noi. Seriozitatea este de dorit şi este apreciată în cele mai multe dintre situaţii, dar se pare că a devenit mult prea mare şi prezentă în toate aspectele. Mai mult, faptul că tinerii se iau prea în serios pe ei nu ar fi atât de grav, dar parcă mai grav este că nu pot înţelege glumele mai fine şi le lipseşte autoironia. Atributul omului inteligent, care îşi observă defectele şi se distrează pe seama lor, autoironia pare a lipsi tinerilor. La fel şi glumele fine, de spirit, şi cele cu substrat intelectual ori cultural. Este mai apreciat, din păcate, umorul grob, de genul Vacanţa Mare. Păcat, pentru că dacă nu mai putem râde pe seama noastră, nu vom putea râde nici la glumele sau umorul altora.

4 Responses to “Mă iau (prea) în serios”


  1. 1 bastylica Ianuarie 12, 2009 la 10:23 am

    glumele tinerilor se bazeaza cel mai mult pe bascalia facut pe seama unuia din grupul lor, nu neaparat de fiecare data acelasi. Dintr-un grup de 10 prieteni unul trebuie intotdeauna sa cada de fraier pentru ca ceilalti 9 sa se distreze copios.

  2. 2 vorbaretu' Ianuarie 12, 2009 la 6:26 pm

    am observat si eu chestia asta, dar am crezut ca e de vina… virsta mea inaintata… :)))

  3. 3 Maddy Ianuarie 13, 2009 la 8:21 am

    cu ce ocazie un articol de acest gen? ai dat peste o secatura de persoana?
    am avut si eu momente de „um…ok..” cand am incercat sa fac o gluma (haioasa, pe bune) si persoana din fatza mea se uita ca la naiba. unde e simtul umorului, ca doar nu suntem toti poleiti cu aur…

  4. 4 Adrian O. Ianuarie 13, 2009 la 11:16 am

    Da, Mădă. Am dat peste un tip a cărui vârstă era total neconformă cu seriozitatea pe care o afişa. Era o seriozitate pe jumătate impusă şi jucată, dar pe jumătate adevărată. Trist că unii nu pot zâmbi…


Lasă un răspuns

