1/2 Salut

De aici mi-am adus aminte de o chestie legată de salut. Pe la începutul anilor ’90 venise la noi în bloc o avocată ce își făcuse studiile în București. Tânără, bunoacă (eram mic, dar rețin discuțiile celor mai mari pe tema asta) și destul de confuză în privința salutului. Adică nu știa cum să salute oamenii și spunea, invariabil, bună.

Acum, aud din ce în ce mai des acest salut, care mi se pare nu doar nepoliticos, ci și confuz. Nepoliticos pentru că este o jumătate de salut doar (bună…ce? ziua, seara?) și confuz pentru că dacă un bărbat salută o femeie cu bună, femeia se poate întreba dacă a fost salut sau caracterizare.

5 Responses to “1/2 Salut”


  1. 1 thcgirl77 Ianuarie 10, 2009 la 10:14 am

    si pe mine ma enerveaza „buna”.

  2. 2 Adrian O. Ianuarie 10, 2009 la 11:02 am

    E folosit pe la voi? Aici pare să câștige teren…

  3. 3 bastylica Ianuarie 10, 2009 la 11:57 am

    e folosit si pe aici, recunosc ca si eu l-am mai folosit. Cand saluti o femeie intotdeauna e politicos si frumos sa spui „sarutmana”.

  4. 4 Andrei Ianuarie 10, 2009 la 12:04 pm

    La mine in urbe se foloseste… adica e genul de salut pe care i-l adresezi unei persoane de sex opus cu care nu ai foarte mare legatura si care are o varsta apropiata de a ta. Nu de alta, dar e aiurea sa ii spui colegei bunoace „buna dimineata domnisoara”. O sa te considere papagal😛

  5. 5 Adrian O. Ianuarie 10, 2009 la 6:11 pm

    Andrei, nu o saluți cu bună ”dimineața domnișoară”, dar parcă un ”servus…nume” sau ”ciao…nume” nu strică. Spun și eu ce mai văd și știu. Poate sunt papagal :))


Lasă un răspuns

