Alegeri la TV

Mă distrează că de fiecare dată când este un eveniment oarecum ieşit din comun, apare o pleiadă de analişti politici, de sociologi şi de băgători în seamă care să ne explice ce şi cum, felul în care stau lucrurile şi ce se va întâmpla.

O parte din ei sunt chiar de meserie, alţii sunt analişti de ocazie (o poză aici), dar, toţi pretind că deţin adevărul suprem. Vorbesc în fraze alambicate (nu am rezistat la toată emisiunea), de aceea cred că sunt două posibilităţi: omul mai puţin deştept sau educat se uită la TV în speranţa că va fi mai lămurit la sfârşitul emisiunilor de acest fel. Greşit. E mai confuz, pentru că fiecare analist, de meserie sau de ocazie, trage spuza pe turta lui, iar concluzia invariabilă este vom vedea în următoarele zile ce configuraţie va lua scena politică.

Oamenii mai educaţi care se uită la TV speră că emisiunile de analiză îi vor ajuta să îşi formeze o opinie, ei având deja în cap câte ceva. Greşit şi aici, pentru că de obicei nu rezişti în faţa televizorului mai mult de câteva minute, odată ce vezi lucrurile debitate de analişti, platitudinile spuse cu aerul unei mari descoperiri.

O chestie asupra căreia eu aş fi pus accentul în ştirile difuzate în zilele alegerilor ar fi fost absenteismul masiv. Ăsta ar fi motiv de îngrijorare, nu bătaia cu pumnul în piept privind câştigarea alegerilor cu 30, 33 sau 37 la sută.

3 Responses to “Alegeri la TV”


  1. 1 thcgirl77 Decembrie 3, 2008 la 7:26 am

    Nu urmaresc emisiuni politice si fac parte din marea masa de romani la care li se rupe. Am fost totusi la vot. Absenteismul masiv ar trebui sa le dea un semnal de alarma pentru ca evident populatia e sictirita si crede ca nu mai are rost sa voteze „the lesser evil”.

  2. 2 Adrian O. Decembrie 3, 2008 la 8:14 am

    Da, tocmai asta ar trebui să îi preocupe, faptul că românii nu mai sunt dispuşi nici măcar să aleagă roul cel mai mic dintre două rele.

  3. 3 fanitza Decembrie 3, 2008 la 8:53 pm

    🙂

    să vedem ce măsuri va la ue!

    până la urmă şi eu am fost la vot!


Lasă un răspuns

