Arhivă pentru 21 Mai 2008

Liceu, cimitir…

Citind articolul acesta nu m-am putut abtine sa nu imi aduc aminte cu o oarecare nostalgie de perioada de liceu si apoi de cea de facultate. Nu este nimic punctual, e o nostalgie dupa varsta de aur, adica dupa ceea ce era bun si frumos, in comparatie cu varsta de fier de acum (Blaga – tot din liceu).
Imi aduc aminte de perioada in care bunul simt si cei sapte ani de acasa mai existau si in alta forma decat in vorbe, cand profesorul era totusi un profesor si nu puteai sa iti permiti sa il ameninti, sa il lovesti ori sa ii vorbeti urat. Iar daca totusi o faceai, nu erai considerat un curajos, ci doar un imbecil retardat.
Imi aduc aminte de perioada in care diefentele din clasa erau facute cel mult de hainele de firma, nu de modelele telofoanelor mobile, de masinile/motoarele cu care apar copiii la ore sau de numarul filmuletelor de pe youtube unde fata dintr-a noua ia muie de la 3 baieti.
Imi aduc aminte de faptul ca dupa liceu chiar si codasii clasei au ramas cu o bruma de cultura generala, stiau sa citeasca (referitor la articolul mai sus mentionat) si sa lege cateva fraze in mod coerent.
In sfarsit, imi aduc aminte ca dupa liceu cei mai multi vroiau sa mearga la facutate pentru ca stiau ca trebuie sa mearga pentru a-si gasi un job mai bun, nu pentru ca insistau parintii ori pentru ca asa au auzit ca e trendy.
Existau pilele, am cotizat pentru protocolul de la masa profesorilor la bacalaureat, existau preferinte in randurile profesorilor. Dar totusi parca se invata si se punea accent si pe altceva in afara de rahaturile pe care le vedm azi.
Imia duc aminte de perioada 1994 – 1998…

